Новини

Петро Порошенко відвідав Воловець й урочисто відкрив Бескидський тунель

На перегоні Скотарське – Бескид відкрили новий Бескидський залізничний тунель, будівництво якого розпочалось ще у 2013 році. У поїздці до Воловця та Бескиду Главу держави супроводжували  в. о. голови правління ПАТ “Укрзалізниця” Євген Кравцов, міністри оборони Степан Полторак, інфраструктури Володимир Омелян,  голова Закарпатської облдержадміністрації Геннадій Москаль. Безпрецедентну безпеку посадовців забезпечували десятки силовиків із різних спецслужб.

 Президент Петро Порошенко, який зі своєю командою прибув з Ужгорода на трьох гелікоптерах у Воловець, поспілкувався з керівниками району В. Роговою й І. Лопітом, сфотографувався з нашими земляками, яких на площі перед залізничним вокзалом  було   декілька сотень, подякував за гостинність,  відзначав, що завдяки цьому проекту Україна стане ближчою до Європейського Союзу, а ЄС – до України.

Під час зустрічі з воловеччанами, Петро Олексійович повідомив, що плани на  будівництво  тунелю були ще у 1998 році, але його вдалося збудувати тільки за останні 4 роки.

“І ми зробили це на 7 місяців раніше від запланованого, вклавшись у кошторисну документацію” – сказав Президент.

Він додав, що на будівництво тунелю було витрачено майже три мільярди гривень. Будівництво нового Бескидського тунелю розпочали 29 жовтня 2013 року.

Перший етап будівництва тунелю – проходку верхнього уступу було завершено в січні 2016 року.

Наприкінці грудня 2013 року Кабінет Міністрів схвалив залучення позики від Європейського інвестиційного банку у розмірі 55 мільйонів євро на будівництво Бескидського тунелю.

Для України Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки цим маршрутом перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 60 % транзитних вантажів у напрямку Західної та Центральної Європи.

Він також є другим за довжиною після Лутугинського залізничним тунелем в Україні.

Його довжина становить 1764,5 м., з порталами  – 1822 м.

Старий тунель буде використовуватися   як робоча штольня з обслуговування нового, а також для евакуації людей у разі виникнення аварійних ситуацій.

Для Закарпаття цей тунель, фактично, стане порталом до решти України, адже дасть можливість запустити швидкісні потяги. В умовах, коли область залишилася без авіасполучення і з вкрай поганими дорогами, залізниця залишається ключовим інфраструктурним  механізмом, продовжив Петро Порошенко.

А тепер факти:

Факт № 1. 10 років від планів до фінішу. Саме у 2007 році розпочались перші проектно-вишукувальні роботи, розвідка рельєфу і геодезичні роботи з будівництва майбутнього Бескидського тунелю.

Факт № 2. Довжина нового тунелю складає 1764,5 м. У серпні 2013 року затверджено остаточний проект будівництва тунелю, а також безпосередньо стартували роботи на місці. До речі, ширина нового тунелю – 10,5 м., висота – 8,5 м. Відстань між старим і новим тунелем – 30 метрів.

Факт № 3. Ціна питання – 102 мільйони євро. Будівництво нового Бескидського тунелю – міжнародний проект, який повністю фінансується за кошти Європейського Банку Реконструкції та Розвитку ЄБР,  виділив 40 млн. дол., ЄІБ – 55 млн. євро.

Факт № 4. Гарантія – 100 років, а то і більше. У цьому свого часу журналістів Mukachevo.net переконував керуючий будівництвом тунелю  від  компанії-підрядника «Interbudtunnel» Анатолій Ланін. До слова, старий одноколійний тунель ефективно експлуатується вже майже 130 років.

Факт № 5. Новітньо-технологічний. Бескидський тунель обладнаний    спеціальними датчиками загазованості повітря і камерами відеонагляду при в’їзді, виїзді та всередині. Встановлять спеціальні витяжки.

Факт № 6. Стратегічне значення. Тунель стане частиною Пан’європейського транспортного коридору, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини та України, а також об’єднує Європу з Росією.

Факт № 7. Другий за довжиною в Україні. Двоколійний Бескидський тунель протяжністю 1764,5 м. залишиться другим в Україні, після Лутугинського, що на Луганщині – 2063 м.

Факт № 8. Будівельники свої. В основному будували тунель вітчизняні компанії. Основний  генпідрядник – компанія «Інтербудтунель» з «дочками».

Факт № 9. 300 «спартанців» – кількість  фахових спеціалістів зі всієї України, а також місцеві жителі, що брали участь у будівництві.

Факт № 10. Круглорічно-цілодобово. Роботи велися  позмінно 24/7, а на рік будівельники мали лише три свята – Новий рік, Різдво й Великдень.